Alert Angle pointing down Arrow pointing right Arrow pointing left Arrow pointing right Arrow pointing right Burger Crossmark Debio Envelope Facebook Instagram Sketched arrow pointing down Angle pointing left Angle pointing right Loupe Phone Play button arrow Twitter YouTube Artboard 38 Artboard 41 Artboard 14 Artboard 40 Artboard 43 Artboard 22 copy Artboard 30 Artboard 42 Artboard 42 Artboard 9 Artboard 7 Artboard 10 Artboard 24 Artboard 8

Tredelt føljetong om Matvalget i Anbud365

  • Publisert
  • Oppdatert

Flere i leverandørleddet kvier seg for å ha mange økologiske varelinjer fordi de er bekymret for at varene ikke blir omsatt og at det blir svinn. Det kan igjen føre til at varene står som bestillingsvarer og så handles de ikke inn fordi det er uklarhet om leveringsdyktighet, og man har en ond sirkel.

– Vi jobber for å sikre og tydeliggjøre en mer forutsigbar etterspørsel, sier leder i Matvalget, Marte von Krogh i en samtale med Anbud365. Dette fokuset er en av hovedutfordringene for Matvalget, som jobber for at storhusholdninger generelt og offentlig innkjøpsmakt spesielt fremmer bærekraftige – økologiske – matsystemer.

Du kan lese hele artikkelserien her:

Del 1: Vil sikre mer forutsigbar etterspørsel etter økologisk mat

Del 2: Innkjøpere må ha en aktiv mat- og måltidspolitikk

Del 3: Økologisk mat ikke nevnt med et ord i grønn handlingsplan

Del denne artikkelen

Kontakt